Debut album aktuella Mother Mersy kommer med en rivigt festlig skiva som man bara vill partaja loss till och vrida upp volymen till 11. Hållit igång sen 2015 och rockat loss i live scenen, men efter två år av turnerings abstinensen har bandet nått bristnings gränsen och är fulla av energi. Nu redo att rocka med en turné lång tur genom Europa i samband med släppet.

Your Thing kickar igång festen med ett rivigt riff som påminner en aning av Led Zepp plus Aerosmiths? Helt klart en stil som fortsätter skivan igenom hänger resten på groovet, explosiviteten skiner fram med sina mjukare partier skjuter resten upp i taket. Sången kommer som handen i handsken blir man inbjuden längst fram mot scenen. Spår två, Attention kommer gladare in i rummet och skänker energi till trötta leder, för de erfarna rockarna glider minnena tillbaka om storslagna dagar när rockkungarna regerade. Publiken hänger lätt med i refrängen och trummorna bara flyger fram blir det hett om öronen.

Wake Me Up kommer som femte spår och är du inte vaken nu så vet jag inte, skivan fram tills nu har varit helt energiskt som nu blir chill, laid back men fortfarande har kraft. Gitarr solot bygger upp och levererar i ett virrvarr av toner och energi blir man helt hänförd av konsten bakom att skriva musik. Sublime är spår nio och sista låt på skivan är den bland de mjukare och ett fantastiskt avslut på lyssningen, tycker mig märka av Uriah Heep vibbar smygandes i bakgrunden. Här kommer Zepp skriken mitt i fortsätter den klara sång med trummorna som fortsätter sitt makalösa och precisa spel avslutas låten med duon av gitarr och sång.

En väldigt bra men smärtsam start på debut som visar att hårt arbete kan leverera, man kan känna alla känslor som gnagts in under alla års arbete som äntligen bär frukt.

Band: MOTHER MERSY

Titel: From Above