Black Curse – Endless Wound

Sepulchral Voice Records

Släpps 24 April

Med en demo i bagaget som hyllades stort förra året kommer nu Black Curse med sin nya skiva, Endless WoundEtt alstersom fortsätter på samma skräckingivande och brutala stig.

Black Curse är inte ett band som håller tillbaka och det märks i första spåret Charnel Rift. Spåret är som ett skenande tåg där döden är konduktör och dödsriket slutdestinationen. Musiken präglas genomgående av samma brutala stil med blast beats och hård riff som på demon. Antinoms trummor erlägger skivan sitt driv och förstärker den helvetiska atmosfären med perfekt utsatta blastbeats. Eraptured by Decay är skivans tredje spår och anordnar en utmärkande variation. Med sina långsammare passager som kan genast skjuta iväg ett artilleri anfall, förstärks känslan om inkommande död. Kaoset som sammanvävs av gitarristerna Morris Kolontyrsky och Gravetorn tillsammans med Jonathan Campos på bas leder spåret obönhörligt direkt till slutstationen. Seared Eyes är fjärde spåret och har det hårdaste riffet på plattan.  Balansen mellan gitarren och sången frammanar demonerna till sista måltiden där lyssnaren är huvudrätten. I näst sista spåret Endless Wound som även är titelspåret, har förbränningen påbörjats. Gravetorns growl får det att förnimmas om att man sugs in i infernot, mot en plågsam död. Allt medans trummorna och gitarrerna manglar på medans man brinner utan nåd.

Bandet öppnar en portal till en tid då Death och Black metal delade samma principer och diaboliska ilska. Den tiden då musiken var  producerat med kaos och död i dess svartaste form. Endless Wound må vara debuten, men om Black Curse hållar samma klass på nästa skiva så finns det ingen tvekan om att scenen börjat få nytt liv.

1. Charnel Rift
  2. Crowned in (Floral) Vice
  3. Enraptured by Decay