Find me – ”Angels in Blue”

Efter att tidigare ha släppt “Wings of Love” samt “Dark Angel” är det nu tredje gången gillt för Find me, projektet som utgörs av trummande låtskrivaren och demonproducenten Daniel Flores (Toby Hitchcock, Palace, First Signal, The Murder Of My Sweet) och vokalisten Robbie LaBlanc (Blanc faces). Line-upen kompletteras av Sören Kronquist (Cry of dawn) på Keyboards, Philip Lindstrand (East temple avenue) på gitarr och Johnny Trobro på Bas. Dessutom gästar Michael Palace (Palace, Toby Hitchcock, Erika, First signal, Kryptonite m fl) på gitarr i “Can’t Let Go” och “Only The Lonely” samt Johan Thuresson och Marcus Nygren (State of Salazar) på sologitarr respektive bakgrundskör i ”Straight For Eternity”.

”Angels in Blue” utgörs till större delen av habila uptempodängor. Bland de första spåren utmärker sig framförallt ”True Believer”, ”Straight For Eternity” och ”Can’t let go”. Här finns gott om hookar, ösiga gitarrer, snygga keyboards och punchiga refränger. Bland de bättre spåren hittar vi keyboarddränkta ”Living a lie” som låter som en hybrid mellan tidiga Bon Jovi och Brother Firetribe. Bland topparna finns också ”Waiting for a lifetime” med sin mysiga feelgood refräng. ”You are the only one” inleds med en dramatisk synthfanfar, och sånt är ju alltid trevligt. Fortsättningen är inte heller fy skam med en refräng som fäster likt epoxylim. Vi får också en biffig, och faktiskt rätt snygg, tolkning av gamla Survivorörhänget ”Desperate dreams” innan avslutande ”only the lonely” tar vid. Vi bortser från att det här snudd på snos keyboardslingor från riffet i ”Here i go again” (Whitesnake), då detta är en riktig höjdare med melodier och refränger som påminner om Danger Danger, vilket inte minst hörs i sången som låter starkt Ted Poley inspirerad.

Find me använder band som AISA, Survivor, Giant och Journey som grundplåt för sin keyboarddrivna AOR. Daniel Flores omisskännliga produktion känns igen, soundet är stort och atmosfäriskt. Gillar man ösig, uptempo-AOR lär man inte bli besviken. Vill man däremot ha lite mer variation, och kanske bli lite överraskad, kan Find me kännas en aning för standardiserade för att sticka ut i dagens rika flora av AOR/Melodic rock.

Band: Find me

Titel: ”Angels in Blue”

Genre: AOR/Melodic rock