Ny singelrecension: HCSS – ”Catch Me If You Can”.

Hardcore Superstar är äntligen tillbaka med sin första singel sedan förra studioplattan “You Can’t Kill My Rock N Roll” från 2018. Mina och garanterat fler fans förväntningar är höga, då förra plattan var en sådan brutalt bra skiva.

Så vad kan ni lyssnare förvänta er av den kommande singeln vid namn “Catch Me If You Can”? Jag kan börja med att säga att den gör nog få människor besvikna. Låten börjar med ett jäkla driv och osar Hardcore Superstars “S/T eller svarta platta även kallad”, i kombination med Dreaming In Casket & Beg For It. Den har den här nerven, energin och framförallt ett grymt bra gitarrljud som är lite råare, likt så bas och trummor. Main riffet är väldigt mycket i stil med tex “Wild Boys” på den “svarta skivan”. Jag upptäckte Hardcore Superstar med just deras S/T som kom 2005 och har sedan dess följt dem slaviskt. Förra skivan tyckte jag var ett riktigt bra lyft från deras skiva som kom 2015, som också bara hette “HCSS”. Men denna singel “Catch Me If You Can”, slänger mig tillbaka till mig själv som tonåring och de tre extremt starka album releaser som de släppte efter varandra under den tiden.

Singeln känns hungrig och är fylld med den råa energi som satte Hardcore Superstar på kartan. Precis såhär som jag vill att HCSS ska låta. Förstå mig rätt, HCSS ska få låta precis som DOM vill, men man har ju såklart sina preferenser. Refrängen sätter sig väldigt fort på hjärnan, den har snygga “hockeykörer” och Adde Moon, Hardcore´s trummis, gör sig som bäst med sitt snabba driv i trummorna och med sina läckra fills. Det känns rått men det är ändå välproducerat. Det är party rock i vanlig ordning men med den här “jävlar anamma” attityden, där i mitt tycke Hardcore Superstar har gjort sig som bäst. Jocke Berg låter fantastiskt bra, både melodiös och rå. Vic Zino visar än en gång upp att han är en av Sveriges bästa rockgitarrister.

Om den här singeln anspelar hur resten av deras kommande skiva “Abracadabra”, som planeras släppas mars 2022, kommer att låta, ja det får vi vänta och höra. Men, mina förväntningar är knappast lägre efter att ha hört denna nya singel. Jag kan dessutom knappt bärga mig att få höra detta fantastiska alster live, låten i kombination med att Hardcore Superstar är ett av Sveriges bästa liveband någonsin, det kan bara inte gå fel.

“Catch Me If You Can” släpps på digitala plattformar den 20:e augusti, men redan i morgon har musikvideon premiär på deras youtube-kanal. Det mina vänner, missar vi inte!

Band: Hardcore Superstar

Titel: Catch Me If You Can