Hobbybandet/Soloprojektet Nighthawk är nu tillbaka med ett andra album med nytt material och dessutom med två coverlåtar från Kiss och Bruce Springsteen. Låtarna är God of Thunder och Cover Me och Nighthawk lyckas faktiskt göra dessa två låtar till nått riktigt bra! Det är inte bara en grå rak tråkig ordinär kopia som vanligtvis görs av många band oftast för att fylla upp det nya albumet med ytterligare en låt så det blir tio låtar istället för nio kan jag känna ibland!? Oftast är ju orginalet alltid bättre men Nighthawk har faktiskt satt dessa två covers ganska bra och lyckats få in sina egna musikaliska ambitioner i bägge låtarna på ett väldigt bra sätt. Det känns nytt och fräscht även om originalet ju alltid är originalet eller hur!? De gör dessa cover så pass bra att de lite grann sticker ut på albumet ifrån de övriga nio låtarna som presenteras på nya albumet ” Prowler”.

De övriga låtarna på nya albumet är trots allt riktig bra för oss som gillar klassisk hårdrock och AoR genrén. Det är bitvis lysande och det är svårt att hitta nån låt som sänker albumet. Det är raka riff, härliga keyboardslingor och ett glammigt driv genom hela albumet. Det är helt enkelt first class rock and roll på ”Prowler” och det är ett gott betyg för Nighthawk. Killarna från Metalite, Captain Black Beard, The Night Flight Orchestra och Ginerva har lyckats bra med att leverera ett härligt klassiskt rock and roll album 2023 och det gillar vi skarpt! Så Robert Majd (Metalite, Captain Black Beard) soloprojekt som släpptes 2021 har nu blivit ett himla intressant hobbyprojekt denna gång men nya albumet. Med Robert Stridh (The Night Flight Orchestra) på sång höjer dessutom samtliga spår på nya albumet. Mr Robert har en fantasktiskt bra röst och övriga medlemmar bidrar till att detta album känns som ett svenskt svar på Phenomina albumen från 80 Talet helt klart. Har vi ett nytt fantastiskt bandprojekt på gång framöver med några album till eller vad ska vi tro!? Det är i allafall ett bra album som vi som älskar AoR kommer att spela om och om igen enligt mitt tycke för det är rena rama raka klassiska rock and rollen och det är bara att höja volymen och skrika ut: I Wanna Rock!

Nighthawks andra album ”Prowler” är en perfekt början på arbetsveckans slut! Häll upp en pilsner och njut av musiken medans fredagens tacomys eller party är på gång för Nighthawk rockar gott till de hackade tillbehören och till den kryddmixade färsen i pannan! It is Taco by Nighthawks guys and girls låt er väl smaka av både rock och spis!

Tack för ett bra album Nighthawk! Ni rockar like God Of Thunders!

Band: Nighthawk ” Prowler”.

Förlag: Mighty Music.