Wolves Den – Miserere

Trollzorn Records

15 Maj

Tyskland har gång på gång visat upp en stark musikscen inom de flesta genrer även om landet är mest känt för sin thrash-metal. Wolves Dens senaste album Miserere är ett alster där låtarna spottas ut i brutala black- och death metal bitar som aggressivt attackerar allt som kommer i dess väg.

Första spåret Tides of Hate börjar med en stark rytm av trummor och bas som fortsätter i marscherande trummslag som sedan mynnar ut i skitigt aggressiva riff. Helges demoniska stämma sliter med lyssnaren till tortyrkammaren där tumskruvarna dras åt. Galenskapen omfamnar lyssnaren som en förblindande slöja när tortyren fortsätter. Trummorna från Manu är distinkta och precisa, som att Satan själv utför tortyren i en hatisk våg av ilska. I Nachtmar  som är fjärde spåret dras lyssnaren ner längre in i dårskapen medans gitarristerna Mexxi och Skoarth unisont predikar om den annalkande resan till djupaste avgrunden i helvetet. Basen och trummorna marscherar i rask takt medans Helge vrålar om plågorna lyssnaren får uppleva. Femte spåret Häresie ökar hastigheten dramatisk, trummorna skjuter fullt artilleri och anfaller tillsammans med gitarrerna som ett automatvapen den intet anande lyssnaren. Sista låten Nameless Grave drar ner tempot för att sedan bygga upp till ett kyligt inslag, atmosfären är tung och alla vet att här kommer din omärkta grav vara medans den plågade själen för evigt är fångad i tortyrens grepp.

En skiva med råa riff och rejäl dos ilska som serveras tillsammans med groteska demoner som slukar dig hel.

1. Tides Of Hate
  2. Pfad ins Dunkel